Gymnázium Stříbro
-
Gymnázia
http://www.goas.cz |
Soběslavova 1426, 349 01 Stříbro |
Ing. Věra Šedivá |
Tel.: 374630240 |
Tel.: 728949053 |
verasediva@goas.cz |
Gymnázium Stříbro má stanovena pravidla pro práci s nadanými žáky:
- Ve VH učitelé dodržují Desatero pro práci s nadanými žáky
- TU a VP doporučují žáky s projevy mimořádně nadaného žáka (i negativními) na základě souhlasu zákonného zástupce do PPP v Plzni i identifikování jejich mimořádného nadání
- Podle výsledků PPP učitelé přizpůsobí vzdělávání mimořádně nadaného žáka ve smyslu Desatera pro práci s nadanými žáky, ve smyslu nabídky vzdělávání ve vyšším ročníku, ve smyslu zapojování do vzdělávacích a soutěžních aktivit kateder vysokých škol pro nadané žáky (ZCU Plzeň)
- Nadaným a mimořádně nadaným žákům škola nabízí IVzP
- ŠVP pro NG, VG a OA svým náročnějším obsahem motivují nadané žáky
- Nadaným žákům škola umožňuje na jejich žádost studium v zahraničí
- Nadaní žáci jsou zapojováni do projektů a výměnných zahraničních pobytů
- Nadaní žáci se účastní okresních, regionálních, národních i mezinárodních oborových a odborných soutěží, včetně sportovních a uměleckých
- Nadaní žáci se mohou zapojit do Studentské odborné činnosti
- Nadaní žáci jsou zapojováni do prezentačních aktivit školy
Desatero učitele pro práci s nadanými žáky ve třídě
- Učitel ví, co už žáci znají a dává najevo, že to ví
- Nenutí je opakovat základní úroveň učiva jenom proto, že ji právě probírá se třídou
- Učitel poskytuje možnost účastnit se činností, stimulujících další rozvoj nadaných žáků (na složitější a abstraktnější úrovni)
- Zjišťuje zájmy nadaného žáka a bere je v úvahu při přípravě projektů
- Poskytuje nadaným žákům určitou volnost ve způsobu, jakým využijí „ušetřený čas“
- Dovoluje jim postupovat v učení rychleji než jejich spolužákům
- Nechává je při učení často využívat techniky vlastního objevování a vyhýbá se dominantním výukovým metodám
- Důvěřuje jejich schopnosti učit se netradičními způsoby
- Pomáhá nadaným žákům najít jim podobné vrstevníky, neposuzuje jejich sociální dovednosti pouze na základě toho, jak vycházejí se svými spolužáky
- Motivuje je (dokáže nadchnout) možností volby, vlastního výběru témat, úkolů, postupů atd., učením stanovit si vlastní cíle a hodnotit vlastní práce