Pozvánka na seminář o podpoře nejen nadaných žáků a studentů: Zažít studenty jinak aneb tvůrčí osobnosti a aktivní občané ve školních lavicích
V období dospívání dochází k vzestupu sil prosazující se osobnosti. Osobní iniciativa se chce osvobodit, ale zároveň je bezmocná, protože chybí zkušenost se skutečností.
V semináři se účastníci na příkladech z praxe seznámí s možnostmi, jak tuto vitalitu dospívajících proměnit v reálné aktivity, které reagují na lokální i globální problémy. Jak mladé lidi vyzvat k přemýšlení o vlastní roli v občanské společnosti, jak je motivovat ke vstupu do veřejného prostoru s cílem ho uzpůsobit potřebám své generace s pohledem do budoucnosti i potřebám lidí o generace starších nebo těch, vůči kterým se veřejný prostor spíše uzavírá.
U nadaných dětí může emocionální a sociální stránka osobnosti zaostávat za kognitivními a výkonovými stránkami. Je proto velmi důležité, aby připustili, že svůj potenciál mohou napřít nejen do rozvoje svého vlastního nadání a osobního prospěchu, ale naučili se spolupracovat a využít tento potenciál ve prospěch druhých.
Účastníci budou mít v semináři prostor pro vlastní tvůrčí činnost a skupinovou práci, vzniknou pracovní materiály, které budou následně moci účastníci využít ve výuce. Seminář bude probíhat formou výměny zkušeností, diskuze, skupinové i individuální práce a závěrečné prezentace a reflexe. Účastníci se také seznámí s některými vhodnými učebními materiály, webovými portály a on-line materiály.
Seminář je možné hradit ze "Šablon".
Termín konání: 25. dubna 2023, 9.00 - 13.30 hod.
Doporučeno: |
pedagogům 2. stupně ZŠ, pedagogům gymnázií, pedagogům - vedoucím zájmových kroužků a klubů, pedagogům volného času |
Poplatek: |
790 Kč |
Hodinová dotace: |
6 h |
Datum konání |
25.04.2023 - 25.04.2023
|
---|---|
Pravidelná |
Ne
|
Organizátor |
NPI ČR Brno
|
Adresa |
Moravské nám. 249/8
Brno 60200 |
Kraje |
Celostátní
|
Url adresa | |
Registrace od - do |
16.03.2023 - 24.04.2023
|
Typ |
Pedagogové
|
Obor |
Ostatní, Společenskovědní, Pedagogika
|
Cílové skupiny |
Pedagogové
|
Hodnocení |