unikátnost se pojí se dvěma fakty. Ten první je, že dodnes je v naší republice informací ke vzdělávání skupiny mimořádně rozumově nadaných dětí stále poměrně málo a ten druhý tkví v tom, že tato kniha v sobě přináší jedny z největších skvostů, které kdy byly k základům vzdělávací péče o intelektové talenty celosvětově napsány. Jedná se o současné skutečné pilíře pedagogiky nadaných.
Joseph Renzulli a Sally M. Reisová (USA) jsou celosvětově nejuznávanějšími teoretiky obohacování učiva pro nadané žáky; Diana Montgomeryová patří mezi přední britské odborníky na problematiku dvojí výjimečnosti a podvýkonnosti u mimořádně nadaných dětí; Jana Jurášková se mnoho let
v praxi věnovala výuce nadaných dětí v systému speciálních škol zaměřujících se na vzdělávání mimořádně intelektově nadaných dětí na Slovensku. Editorkou publikace je Jitka Fořtíková, která pracovala jako odborný pracovník v péči o nadané žáky v přímořízené organizaci MŠMT a
v současnosti se věnuje práci v občanském sdružení, které se zabývá pedagogickou a poradenskou podporou nadaných dětí a jejich rodičů.
Fořtíková J. (Ed.), Jurášková J., Montgomeryová D., Reisová S., Renzulli J.: Úspěšná výuka mimořádně nadaných dětí. Nakl. Triton. Praha 2008. 166 s.